Od několika týdnů jsi na dietě, a kilogramy se ani nepohnou? Opět na internetu hledáš informace, jak účinně zhubnout. V konečném důsledku svedeš vinu na dietu, protože přece Ty ji dodržuješ přesně dle instrukcí. Opravdu tomu tak je? Poznej 5 důvodů, které jsou častou příčinou chybějících efektů v průběhu držení diety.

1. Zapomínáš pít

Koncentruješ se na dietu, ale nezapomínáš na pravidelný přísun tekutin? Denně se doporučuje vypít 1,5 – 2l (6–8 skleniček) tekutin a dokonce i více v případě větší fyzické aktivity. Jaké nápoje bys měla pít? Minerální vodu, zelený čaj, bylinkové nebo ovocné čaje. Pij často po malých dávkách (kolem 1 skleničky najednou). Vyhýbej se ale ochuceným nápojům, nektarům, šťávám, perlivým a energetickým nápojům. Obsahují velké množství cukru, čímž dodávají organismu zejména nadbytek „prázdných“ kalorií.

2. Vynecháváš jídla nebo zmenšuješ jejich porce

Zdá se ti, že čím méně, tím je to lepší? Bohužel se mýlíš. Obdržená dieta byla již přizpůsobená Tvému organismu s ohledem na množství kalorií a tedy velikost jednotlivých porcí. Kalorický deficit byl vypočítán tak, aby umožňoval redukci tělesné hmotnosti, ale neměl vliv na zpomalování metabolismu. Pokud ho tedy pravidelně zvětšuješ tím, že se vyhýbáš jídlům nebo zmenšuješ porce, naservíruješ si dietu založenou na hladovce. K čemu taková dieta vede? Zbavíš se části vitamínů a minerálních složek, a tak značně zpomalíš svůj metabolismus, což způsobuje chybějící efekt na váze. A tedy kolik a co jíst pro rychlé zhubnutí? V této věci uvěř dietologovi a nejez ani málo, ani moc, ale přesně tolik, kolik se nachází ve Tvém jídelníčku.

Příliš malá jídla

3. Nejíš pravidelně

4 – 5 jídel denně v pravidelných časových odstupech je absolutní základ zdravé diety. Je také důležité jejich rozmístění v průběhu dne. Nezapomínej na snídaně – sněz ji do hodiny od probuzení. Poté se snaž jíst co 2,5 – 4 hodiny. Večeři sněz 2 – 3 hodiny před spánkem. Jídlo po 18.00 hodině je už dávno pouze mýtus! Nepravidelné jídlo, které je snězené ve spěchu, je častá příčina nárůstu tělesné váhy, a také snižuje efekty diety.

4. Hřešíš častěji než je zdrávo

Od pondělí do pátku jsi „na dietě“ a o víkendu popustíš uzdu své chuti? Zní to povědomě? Několik drinků se známými, kousek pizzy a potom ještě desert. Z jednodenního zhřešení může vzniknout celý víkend. Samozřejmě od pondělí se opět vracíš na zdravou cestu, ale tělesná hmotnost se nehýbe…Cheat meal, tedy ošizené jídlo, umožňuje uspokojit pokušení, která se objevují v průběhu diety. Je lepší, aby byl naplánován než náhodný. Může být využitý např. v průběhu narozenin kamaráda. Je potřeba ale mít na paměti, že by neměl vystupovat častěji než jednou týdně a nejlépe ne častěji než dva týdny. V opačném případě budou efekty držené diety minimální. Fastfood dieta

5. Dáváš si nereálné cíle

5 kg týdně – očekáváš, že zhubneš hodně a rychle. Tudy cesta nevede! Takový cíl není možný realizovat, již po prvním týdnu budeš nespokojen s výsledky, začneš se stresovat a Tvůj metabolismus zpomalí. Správná redukce tělesné hmotnosti a tedy i reálný cíl, jaký je možné si nastavit, je 0,5 – 1,0kg týdně. Volnější proces hubnutí přinese mnohem trvalejší efekty. Volnější vůbec neznamená pomalejší! Pamatuj si také, aby ses nevážili častěji než jednou týdně – jedině, že se chceš zbytečně stresovat.

Shrnutí

Co je potřeba udělat pro zhubnutí? Dodržovat dietu od A do Z. Jíst pravidelně. Nezapomínat na přísun vody v průběhu dne. Čas od času si dovolit malé zhřešení a vytyčit si reálné cíle. To je 5 pravidel, na která často zapomínáš, a které utvářejí důležitý prvek při cestě k dosažení vysněné postavy. Jejich dodržování pomůže při redukci tělesné hmotnosti zdravým a bezpečným tempem pro Tvůj organismus. Chceš se dovědět více o Dietě OXY? Klikni zde.

Máš počítač, tablet nebo telefon?
DIETU OXY budeš mít pořád u sebe!