První kroky týkající se změny způsobu výživy již máš za sebou – zejména si uvědomuješ, že nastal čas něco změnit a chceš zažít dobrodružství s Dietou OXY! Nalezení důvodů, díky kterým se rozhoduješ pro změnu, je velmi důležitým momentem v situacích jako je frustrace a znechucení. Proto motivace hraje důležitou roli při realizaci každého cíle spojeného s dietou. Ale jak ji hledat? Jak si ji vytvářet? Níže uvádíme 5 způsobů, kdy u sebe můžeš naleznout správné motivační prvky, které Ti pomohou ke změně.

1. Zadej si důležitou, ale opravdu velmi důležitou otázku: Proč chceš zhubnout a co chceš změnit?

Mnoho osob, když se rozhodne něco změnit, se nejprve zamyslí jak to udělat místo proč to chtějí udělat. Než začneš nakupovat a pořídíš si permanentku do posilovny, najdi si chvilku na přemýšlení a odpověz si na otázku: proč chceš zhubnout. Odpověď si můžeš zapsat na papír. Může se hodit ve chvílích, když začneš pochybovat a budeš mít krizi. Je přirozené, že když ihned začneš bez přemýšlení proč, také to může být účinné, ale jen krátkodobě. A bohužel právě v průběhu krize nebo chvilkového znechucení mnoho osob rezignuje. Připomenutí si cíle a motivů, díky kterým se rozhodneš pro danou aktivitu, Ti pomáhá poradit si s překážkami a krizemi, které se mohou objevit.

2. Zamysli se, co získáš teď a co potom?

Když přemýšlíš o výhodách, zamysli se, co můžeš získat hned (např. více energie) a co se změní až za delší dobu. Svědomí toho, co můžeš získat tady a teď Ti umožní začít se změnou a uvědomění si toho co potom Ti pomůže vytrvat v nastavené aktivitě.

Chci zhubnout

3. Poté: nastav si svůj cíl

Víš, že v mnoha výzkumech badatelé potvrdili, že častou příčinou nedodržení diety a návratu ke starý návykům, je špatné zformulovaný cíl na počátku nebo když zcela chybí? Nastavení si cíle je nezbytným elementem každého procesu změny. Pamatuj si, že cíl musí pro Tebe být konkrétní a reálný. Obyčejné „chci zhubnout“ je málo, protože je příliš obecné. Zamysli se: O kolik? Jak rychle? „Chci zdravě jíst“ je rovněž vhodné podrobně rozepsat: co to pro Tebe znamená? Jak poznáš, že jíš zdravě?

4. Kromě toho – nestresuj se cílem, mysli na něco příjemného

Určitě se Ti někdy stalo, že se tak koncentruješ na provedení určitého úkolu, až to pro Tebe bylo doslova stresující a frustrující. Kromě označení cíle a jeho realizace, koncentruj se rovněž na pocit, který Tě doprovází po snězení zdravého jídla. Přemýšlej o výhodách, jaké máš teď a tady díky jinému způsobu stravování, jak se cítíš po zdravých jídlech, kolik máš energie a jak se mění Tvá nálada.

Motivace u diety

5. Určitě nezapomínej – důležité je sestavení si plánu

Správná motivace a správný cíl je polovina úspěchu, druhá polovina – je dobrý plán. Je důležité nejen vědět, kam směřuješ, ale jak se tam chceš dostat. Čili první krok je již za Tebou, teď se postarej o to, aby následovaly další ve správném směru! Pokud chceš zhubnout např. 10kg, pomůže Ti v tom dieta přizpůsobená Tvým potřebám a to je Tvůj základní plán. Pomysli na to, co může být dalším krokem při cestě k nové postavě. Může se v něm rovněž objevit fyzická aktivita a jiná rozhodnutí.

Máš počítač, tablet nebo telefon?
DIETU OXY budeš mít pořád u sebe!

Chceš se dovědět více o Dietě OXY? Klikni zde.